קליימסל גייסה 77 מיליון דולר ומשנה את שמה ל-Tomorrow.io: “מז”א זה כמו סייבר”

ijump_728x90


“אירועי מזג אוויר הם כמו אירועי סייבר”, אומר לכלכליסט שמעון אלקבץ, מנכ”ל חברת חיזוי מזג האוויר קליימסל (ClimaCell) . החברה שנוסדה על ידי שלושה ישראלים בארצות הברית מודיעה היום על גיוס של 77 מיליון דולר ועל החלפת שמה ל- Tomorrow.io. “מדינות וארגונים נערכים היום לאירועי סייבר שמגיעים בהפתעה וחייבים לדעת להיערך באותה מידה לאירועי מזג אוויר מפתיעים שיכולים לפגוע קשות בפעילות שוטפת של מדינות, רשויות מקומיות וחברות”.

 

את הגיוס שכולו היה באקוויטי, הובילה קרן ההשקעות Stonecourt Capital בשיתוף קרן ההשקעות Highline Capital. עד היום גייסה החברה 185 מיליון דולר. החברה מחזיקה משרד מרכזי בבוסטון ועוד מרכז פיתוח בישראל המעסיק 40 עובדים האחראים על המוצר של החברה ו-120 בכל החברה .”יש לנו 20 משרות פתוחות בישראל בלבד ועוד משרות במשרדים אחרים שלנו בעולם”, מוסיף אלקבץ.

 


מייסדי קליימסל. מימין המנכ”ל שמעון אלקבץ

 

בפברואר השנה השיקה החברה את ה-Tomorrow Space פרוייקט שאפתני של החברה לשיגור של עשרות לווייני רדאר בשנים הקרובות מתוך מטרה לשפר משמעותית את יכולות חיזוי מזג האוויר של החברה. “חברות מבינות כיום את החשיבות של תחזית מדוייקת. האנושות צריכה כיום תחזית מזג אוויר מדוייקת והיא לא יכולה לסמוך יותר רק על מכ”ם אחד או על המדינה שתספק לה אותה. תחזית מזג אוויר מדוייקת צריכה להיות משהו שייצא מהמגזר הפרטי ואנחנו נהיה החברה שתשנה את התמונה”, אומר אלקבץ.


 

לדבריו, “אנחנו שונים מאוד מכל מה שקורה היום בעולם מזג האוויר. מרבית האפליקציות רק ממחזרות נתוני מזג אוויר ממשלתיות וכולן למעשה זה אותה תחזית. שלנו למעשה היא התחזית העצמאית היחידה. אנחנו מספקים תחזית עסקית שמתאימה לכל עסק ולכל פעילות. כיום ללא הלוויינים באוויר התחזית שלנו טובה אפילו מהמודל האירופי שהוא הטוב ביותר ב-20% לפחות. כאשר ראשוני הלווינים שלנו יהיו באוויר השיפור יהיה דרמטי”.

 

אלקבץ מעריך שהלוויינים הראשונים יעלו לחלל במחצית הראשונה של 2022 ולכיסוי מעולה של כדור הארץ ב-2024 עם כ-30-40 לווינים שישוגרו. “כיום יש באוויר לווין אחד שיש עליו מכ”ם שעלה מיליארד דולר ועושה דגימה של מידע זעירה . ברגע שנשגר את הלווין הראשון שלנו כמות הידע שתהיה תוכפל ומאותו רגע כבר יהיה שיפור משמעותי וכמובן שברגע שיהיה כיסוי מלא האימפקט ישתנה ללא הכר”.

 

אלקבץ מאמין שהחברה שהקים עם עוד שלושה ישראלים החיים בארצות הברית יכולה לשנות את הדרך בה תופסים את מזג האוויר כיום. “מזג האוויר מהווה היום אתגר ומנהלים בכל רמה חייבים לחשוב על אירועי מזג אוויר כמו שהם חושבים על אירוע סייבר. בדומה לאירוע סייבר שמגיע בהפתעה ומשנה את פני החברה גם כך סופת ענק יכולה לשתק מדינה. מזג האוויר כיום הוא הפכפך ואינו בטוח בשום שלב והיכולת שלך לקבל מידע מדוייק עליו יכולה להשפיע עלייך רבות מבחינה עסקית אם אתה חברה או אם אתה עומד בראש עיריה או מדינה”.

 


קליימסל פיתחה פלטפורמת מזג אוויר חכמה המאפשרת קבלת תחזית ברמת דיוק של 500 מטר ופר דקה. המוצר של החברה הינו חבילת טכנולוגיה לארגונים הכוללת את מוצרי ה-SaaS של החברה: דשבורד עסקי, ממשק תכנות יישומים (API), דאטה היסטורי לאפליקציות של בינה מלאכותית, ואפליקצית מזג אוויר לצרכן הפרטי.

 

עם לקוחותיה נמנות חברות מובילות כמו אובר, חברת התעופה דלתא, פורד, פורשה, Intact Insurance, National Grid, Rappi טורניר ה-U.S. Open ועוד. קליימסל הוקמה ב-2016 על ידי 3 שמעון אלקבץ, מנכ”ל החברה, רעי גופר, מנהל אסטרטגיות בחברה, ואיתי זלוטניק, קצין בסיירת מטכ”ל ומנהל הלקוחות בחברה. משקיעים נוספים בחברה כוללים את :Pitango Growth ו Square Peg Capital



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor