ענקית הגיימינג Ubisoft ומג וויטמן משקיעות באוברוולף הישראלית

ijump_728x90


תחום הגיימינג הוא ללא ספק אחד הנהנים הגדולים בתקופת הקורונה. כמות השחקנים עלתה במאות אחוזים עקב ישיבה בבית והחברות בתחום נהנו מעדנה שלא היתה כמוה. ישראל נחשבת למעצמה מובילה בעולם זה עם חברות דוגמת פלייטיקה שהנפיקה לאחרונה בשווי של 11 מיליארד דולר ועוד. היום, אחת מהחברות הבולטות בשוק חושפת גיוס משמעותי שכולל בתוכו כמה משקיעים מובילים – חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף (Overwolf) גיייסה 52.5 מיליון דולר בסבב C.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

בגיוס השתתפה ענקית הגיימינג העולמית Ubisoft וכן מג וויטמן אחת הנשים הבכירות בתעשיית הטק העולמית. את סבב הגיוס הובילו Griffin Gaming Partners ו- Insight Partners והשתתפו בו Warner Music Group ,Jibe Ventures ישראל, מייסד Gen.G קווין צ’ו, והמשקיעים הקיימים Marker ,Intel Capital ו-Liberty Media. החברה גייסה עד היום 75 מיליון דולר. שווי החברה בגיוס הנוכחי היה כ-200 מיליון דולר לפני הכסף.


 

אוברוולף, שנוסדה ב-2010 על ידי המנכ”ל אורי מרשנד יחד עם גיל אור ואלון רבינוביץ’, יצרה פלטפורמה עבור מפתחים המאפשרת בניית אפליקציות למשחקי מחשב כמו Fortnite, League of Legends, Counter Strike ועוד. החברה מעסיקה כ-81 עובדים במשרדיה במתחם הבורסה ברמת גן.

 

 


אורי מרשנד צילום: overwolf

 

בשיחה עם כלכליסט מספר מרשנד כי “הטירוף אצלנו התחיל ב-2019 והקורונה נתנה רוח גבית למשהו שכבר עבד וזה היה בונוס להאצה משמעותית שלנו. הקורונה תפסה אותנו במקום הנכון עם יכולת. אנשים היו יותר בבית ושיחקו הרבה. ללא קשר לקורונה, בסופי שבוע בעולם תמיד היתה עלייה בכמות המשחקים ובקורונה הרגשנו כמו בסופש מבחינת כמות המשחקים”.

 

החברה אינה מפתחת משחקים אלא מפתחת תוספים למשחקים – למשל אפליקציות שעוקבות אחרי סטטיסטיקות ומקליטות את המשחקים. “פיתחנו תשתית טכנולוגית שמאפשרת לגיימרים להוריד אפליקציות ואנחנו מתחלקים על המפתחים בהכנסות שעומדות כיום על עשרות מיליוני דולרים”, אומר מרשנד. החברה מעסיקה כיום 81 עובדים מתוכם 67 בישראל והשאר מפוזרים בכל העולם.

 

 


מג וויטמן צילום: בלומברג

 



הגיוס הנוכחי מגיע לאחר רכישת פלטפורמת CurseForge, מאגר היישומים הגדול בעולם למשחקי וידאו הכולל יישומים למשחקים כמו World of Warcraft ו- Minecraft מענקית הסטרימינג Twitch בשנה החולפת. CurseForge Core תאפשר לחברות המפתחות משחקים לתת לקהילות השחקנים שלהן לייצר, להעלות ולנהל מודים באופן מובנה. “אנחנו רואים בפלטפורמה מקור הכנסות משמעותי נוסף לחברה בטווח הארוך ויכול להגדיל את ההכנסות שלנו בצורה אקספוננציאלית”, אומר מרשנד.

 

“אוברוולף מפתחת את הגביע הקדוש של פלטפורמות התוכן המיוצר על ידי משתמשים – גם מהצד של חברות המשחקים וגם מהצד של המשתמשים, יוצרי התוכן עצמם. פיתוח זה מאפשר לחברות משחקים גדולות כמונו, לאפשר יצירת מודים באופן מוסדר, מבוקר, בטיחותי, ורווחי; זה משנה את כל חוקי המשחק עבור החברות ועבור יוצרי התוכן,” אמר אוסקר נבארו, ראש מחלקת פיתוח עסקי ב-Ubisoft, שאחראית בין היתר על כותרים כמו Rainbow Six Siege, Assassin’s Creed ו-Far Cry.



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor