לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

ijump_728x90



חברת יוטפו (Yotpo) הישראלית מגייסת כ־200 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד לפני הכסף. ל”כלכליסט” נודע כי הגיוס נמצא בשלבי סיום, ואל המשקיעים הקיימים בחברה מצטרפים משקיעים נוספים בדמות קרנות בינלאומיות.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

הגיוס מתבצע חצי שנה בלבד לאחר גיוס קודם של 75 מיליון דולר. שווי החברה באותו גיוס באוגוסט 2020 לא נמסר, אבל הגיוס הנוכחי מתבצע על פי הערכות לפי שווי הגבוה פי 2.5.

 

יוטפו נוסדה בשנת 2011 על ידי עומרי כהן ותומר תגרין כפלטפורמה ליצירת ביקורות רוכשים ותכנים ויזואליים. כיום, לאחר שתי רכישות אסטרטגיות, היא מפתחת פלטפורמה המסייעת לאתרי אי־קומרס לשווק את מוצריהם אונליין על ידי יצירת חוויית רכישה יוצאת דופן והגדלת כמות הרכישות.

 

בתחילת 2020 רכשה החברה את SMSBump, אשר הוסיפה לה יכולות שיווק באמצעות הודעות טקסט. בכך חנויות מקוונות יכלו להוסיף אפשרות לשמירה על קשר עם הצרכן, עדכונים על סטטוסי הזמנות, דיווחים על מבצעים ושליחת הצעות מותאמות אישית. עם לקוחות החברה נמנים Patagonia, Rebecca Minkoff, Gymshark, MVMT, Drunk Elephant, Bob’s Discount Furniture.

 

את הגיוס הקודם באוגוסט הובילו אדם פישר ו־BVP) Bessemer Venture Partners). השתתפו בהשקעה גם קרן כלל־טק, Access Industries וקרן Vertex שלקחו חלק גם בסבבי הגיוס הקודמים, לצד קרן Hanaco שהשקיעה לראשונה בחברה. הגיוס תוכנן ל־50 מיליון שקל אבל לאור הביקוש הוגדל ל־75.

 

 


עומרי כהן צילום: עמית שעל

 

יוטפו, המעסיקה מעל 500 עובדים בתל אביב, ביקנעם, בניו יורק, בלונדון ובסופיה, מתכוונת להשתמש בכספי שני הסבבים להגדלת מספר עובדיה ולהמשך רכישות של חברות על אף הקורונה.

 

גיוס מהיר זמן קצר לאחר גיוס קודם הופך לטרנד בחברות ההייטק. רק בשבוע שעבר דווח על יציאה לגיוס של חברת הביטוח הדיגיטלי נקסט אינשורנס לפי שווי של 4 מיליארד דולר, חמישה חודשים בלבד אחרי שבספטמבר גייסה 250 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד דולר.

 

החברות מנצלות את הגאות בשוויי חברות הטכנולוגיה הציבוריות, שבא לידי ביטוח גם בהנפקות, במיזוגים עם חברות ספאק ובמסחר עצמו.

 

 


תומר תגרין צילום: צביקה טישלר

 

לפי נתוני החברה, מאז סבב הגיוס שביצעה לפני כארבע שנים, בנובמבר 2017, חוותה יוטפו צמיחה של מעל 300% במספר לקוחותיה ועלייה של 250% בהכנסות השנתיות החוזרות. החברה צופה גם שתכפיל את הכנסותיה בשנתיים הקרובות שכן על רקע מגפת הקורונה חלה קפיצה משמעותית ברכישות באתרי אי־קומרס, מה שהוביל מנהלי שיווק להפנות תקציבים גדולים יותר לאונליין ולעלייה גדולה בביקוש למוצרי החברה.

 


אחרי הגיוס של אוגוסט 2020 אמר עומרי כהן ל”כלכליסט”: “אמנם הרבעון השני שלנו נראה מצוין, אבל יצאנו לשוק שכמעט לא היו בו כבר עסקאות בכזה סדר גודל… החזון שלנו הוא בניית פלטפורמה לאתרי מסחר כי כל פתרון בנפרד קיים בשוק, אבל אין פלטפורמה אחת שמאחדת אותם בצורה סינרגטית. מהזווית של הצרכן, אם החנות שבה את רוכשת תנהל מולך את המגע דרך הרבה מאוד פתרונות, את תרגישי חוויה שבורה וזה מה שיוטפו מנסה לפתור”.

 

עוד אמר: “הקורונה מאיצה טרנד שהוא בן עשור, ריטיילרים שנלחמים על החיים שלהם וכאלה שלא האיצו את המעבר עוד קודם משלמים עכשיו. אנו משרתים היום היקף עסקאות שמקביל לתקופת הבלאק פריידי בכל יום. על הריטיילרים שקורסים היום מפצים מותגים שנולדו לתוך הדיגיטיל או כאלה שעשו את המעבר בהצלחה”. 



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor