נקסט אינשורנס תגייס לפי שווי של 4 מיליארד דולר

ijump_728x90



טירוף היקפי השווי בוול סטריט מוביל את חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית נקסט אינשורנס למהלך שגם בתקופת גיאות כזו בולט במיוחד. ל”כלכליסט” נודע כי חמישה חודשים בלבד אחרי שגייסה 250 מיליון דולר, לפי שווי של 2 מיליארד דולר, מקדמת החברה גיוס נוסף, הפעם לפי שווי כפול של 4 מיליארד דולר.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

עוד נודע כי בניגוד לשתי ענקיות הביטוח הדיגיטלי למונייד והיפו, גם הן ישראליות, שפנו להנפקה ציבורית, נקסט העדיפה גיוס פרטי. זאת מתוך אסטרטגיה של שימוש בכספי הגיוס להתרחבות באמצעות רכישות, וביצוע גיוס ציבורי רק בתקופה מאוחרת יותר, בנפח גבוה יותר של חברה ולפי שווי גדול יותר.

 


 

החברה מקיימת רוד שואו בארה”ב ומכוונת לגיוס של 250 מיליון דולר לפחות. במידה והביקוש יהיה גדול, היא עשויה להגדיל את הסכום אף ל־400 עד 500 מיליון דולר. החברה החלה ברוד שואו בארה”ב לצורך הגיוס בקרב גופים מוסדיים ואחרים. ככל הידוע פנתה החברה גם לבעלי מניות קיימים והציעה להם להשתתף בגיוס.

 

המשמעות של הגיוס היא כי המשקיעים בסבב הקודם הכפילו למעשה את השקעתם והשיגו תשואה של 100% בחצי שנה. זאת בהנחה שהגיוס יסתיים בהצלחה.

 

גורמים בשוק ההון אמרו כי החברה לא היתה יוצאת לגיוס ללא ידיעה מראש על גופים שמעוניינים להשתתף בו כמשקיעים מהותיים. בגיוס בספטמבר האחרון, שנערך לפי שווי של 2 מיליארד דולר לפני הכסף, גייסה נקסט 250 מיליון דולר ושווייה עלה ל־2.25 מיליארד דולר אחרי הכסף. גיוס זה עצמו היה בשווי כפול מזה שנעשה שנה קודם, ובו גייסה החברה גם כן 250 מיליון דולר באוקטובר 2019, לפי שווי של מיליארד דולר.

 

את הגיוס בספטמבר הובילה קרן ההשקעות של גוגל, שהשקיעה 100 מיליון דולר בשיתוף קרן FinTLV, חברת מוניק רה וחברת הביטוח מגדל, שהשקיעה 10 מיליון דולר. את הגיוס באוקטובר 2019 הובילה מוניק רה. כיום יש לחברה יותר מ־500 מיליון דולר מזומן בקופה, שיאפשר לה הרחבת הפעילות והפיכת החברה לרווחית תוך זמן קצר. גיוס נוסף יקרב אותה לקופת מזומנים של מיליארד דולר ויאפשר לה גם לבצע רכישות. עד היום גייסה נקסט 631 מיליון דולר בארבעה סבבי גיוס.

 


אלון חורי מייסד משותף ב- Next Insurance צילום: עמית שעל

 


 

נקסט פיתחה פלטפורמה אינטרנטית שבאמצעותה יכולים בעלי עסקים קטנים בארה”ב לרכוש פוליסת ביטוח ייעודית לתחום פעילותם. החברה מכוונת לקהל לקוחות ספציפי ממגזר מסוים ומאפשרת כיסוי ל־1,000 סוגי עסקים קטנים, בהם קבלנים, אדריכלים, צלמים, מנקים ומאמני כושר.

 

לכל מקצוע יוצרת נקסט פוליסה מותאמת שאותה היא מכינה אונליין, ללא צורך בסוכן, בעזרת תשתית של ביג דאטה והבנת צורכי הלקוח.

 

את הסיכון במהלך לוקחות חברות הביטוח שמשתפות פעולה עם החברה, ובראשן מוניק רה הגרמנית, שהיא אחד המשקיעים הגדולים בחברה. המוצרים הביטוחיים של נקסט הם ביטוח חבות כללית, חבות מקצועית, ביטוח רכב מסחרי וביטוח אובדן כושר עבודה.

 

כאמור, שתי החברות הישראליות מתחום הביטוח הדיגיטלי, הוקמו אף הן בדומה לנקסט בידי יזמים ישראלים, שפיתחו טכנולוגיה שמדלגת על סוכן הביטוח ומקצרת את הליכי רכישת הפוליסה ותביעות הביטוח.

 

ביולי הנפיקה למונייד בנאסד”ק לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר, וכיום היא נסחרת לפי שווי של 9 מיליארד דולר. היפו נערכת לגיוס לפי שווי של 5 מיליארד דולר, בהנפקה ציבורית בנאסד”ק.

 


 

נקסט הוקמה ב־2016 על ידי גיא גולדשטיין שמשמש כמנכ”ל, אלון חורי המכהן כסמנכ”ל טכנולוגיות וניסים טפירו סמנכ”ל המחקר והפיתוח. לפני שהקימו את החברה הקימו השלושה את חברת CHECK שפיתחה אפליקציה למעקב אחר חשבונות בנק של משתמשים ונמכרה ב־2014 תמורת 360 מיליון דולר לאינטואיט האמריקאית. הכנסות החברה עומדות על עשרות מיליוני דולרים והיא מעסיקה כ־400 עובדים מחציתם בישראל.

 


ענף הביטוח נחשב לענף שמרן באופן מסורתי והחברות הישראליות הוותיקות לא ממהרות להיכנס לתחום הדיגיטלי. בעולם לעומת זאת, חברות הביטוח וביטוחי המשנה המסורתיות, שממילא נאלצות להתייעל בשל מבני עלויות גבוהים, אינן יושבות בחיבוק ידיים. רבות מהן הבינו את איתותי השוק, ועל כן התחילו להשיק מוצרי ביטוח מתקדמים משלהן.

 

הכיוון מתרחב לחברות שאינן מעולם הביטוח. על פי דו”חותיהן האחרונים מתכוונות ענקיות הטכנולוגיה אמזון, גוגל, פייסבוק ואפל להיכנס לשוק הביטוח העולמי באמצעות מכירת פוליסות ביטוח רכב, בית ובריאות. אמזון ופייסבוק כבר התחילו למכור מוצרי ביטוח בהודו, בעוד שגוגל השקיעה הון בלא פחות מ־14 חברות סטארט־אפ בתחום.

 

ההצלחה של החברות הישראליות בארה”ב מושכת גם חברה רביעית, חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור שתנסה לגייס הון בבורסה בתל אביב לפי שווי של 200 מיליון דולר. בעוד למונייד, היפו ונקסט פועלות בארה”ב, ולפניהן פתוח שוק של 4.5 טריליון דולר, ווישור פועלת כרגע בישראל ומכוונת להשתמש בכספי הגיוס ליצירת פעילות בארה”ב.

 

חברות הביטוח הדיגיטלי זוכות ליתרון על החברות המסורתיות באמצעות הטכנולוגיה המאפשרת לדלג על סוכן הביטוח, לקצר תהליכים ברכישת פוליסה ותביעות ביטוח, ולשלם במהירות למבוטחים.

 

חברות הביטוח המסורתיות עדיין לא ערוכות לעבור ליישם את הטכנולוגיה הזו ועדיין רואות את סוכן הביטוח כגורם מרכזי בפעילות. חברות הביטוח הדיגיטלי הבינו כי במרכז הקשר העסקי אמור להיות המבוטח.



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor