ממשיכה ביוזמה לשיתוף המידע שלכם עם פייסבוק

ijump_728x90



ווטסאפ ממשיכה ביוזמה שלה לשתף חלק מנתוני משתמשיה עם החברה האם פייסבוק. בפוסט שפרסמה אמש (ה’) היא מסבירה שמדובר בבעיית הבנה של הודעתה ושכעת היא רוצה “לשקף” את הנושא בצורה יותר ברורה. “היינו יכולים להסביר את השינוי הקרב טוב יותר”, נכתב בפוסט. ואכן, תוכן הדברים שפרסמה בתחילה הביא למסקנה שנתוני המשתמשים ישותפו באופן סיטונאי עם פייסבוק.

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

אך לא כך הדבר, טוענים בווטסאפ. למעשה לא הרבה ישתנה. וכמעט כל המשתמשים הסכימו כבר לשיתוף נתוניהם עם פייסבוק. החברה מתכננת להציג למשתמשים באנר באפליקציה שיסביר את זה. זהו חלק ממהלך שמיועד לעודד את המשתמשים לקרוא את ההסכם ולהבין מה ישתנה בפועל ומה לא, או כבר קיים. החברה גם תציג עדכון למשתמשים ברגע שהשינוי יכנס לתוקף, זאת החל מה-15 במאי הקרוב.  
ווטסאפ צילום: גטי

 

ווטסאפ אומרת שהמידע שהיא משתפת עם פייסבוק לא כולל הודעות, תוכן של קבוצות או יומני שיחות. השינוי מיועד לאפשר למשתמשים לתקשר עם עסקים במסגרת ווטסאפ לעסקים. שירות הצ’ט המסחרי אותו ווטסאפ מוכרת לעסקים כדי לאפשר להם לשמור על קשר עם הלקוחות ואף להציע להם רכישות. פיילוט של שירות מעין זה כבר רץ כשנה בהודו והוכיח את עצמו מספיק כדי שאמזון תחוש מאוימת שם.

 

אז מה ווטסאפ כן משתפת? כיום היא מעבירה לה את כתובת ה-IP שלכם, מידע על המכשיר שלכם כמו גם רכישות שביצעתם דרכה. אך מידע זה אינו מועבר באירופה ובריטניה שם התושבים נהנים מהגנה של חוקי פרטיות דרקוניים במיוחד. עם זאת מומחי פרטיות הסבירו ל-BBC שהדאגה הציבורית מראה עד כמה המשתמשים לא מודעים להיקף הנתונים שלהם שמשותפים בין ווטסאפ ופייסבוק, אך גם עם גוגל, מיקרוסופט ואפל.

 


אך הבהלה הזו גם הביאה לזינוק חד במשתמשים של המתחרות – סיגנל וטלגרם. אך בווטסאפ מזכירים שלמרות שהראשונה מוצפנת, השנייה פחות ושההצפנה שלה לא מופעלת כברירת מחדל כמו אצל ווטסאפ נגיד. יש לציין שיש בסיס לטיעון הזה, טלגרם אכן זכתה למעמד של אפליקציה מוצפנת למרות שבפועל היא לא מספקת אותה למי שלא הפעיל את ההגדרה מראש. טלגרם גם חברה פרטית, עם מטה שפועל מדובאי והסכם עם הקרמלין שמאפשר לממשלה הרוסית לקבל מידע מהחברה. סיגנל מאידך, מסבירים בווטסאפ, אולי לא מקבלת מידע, אבל היא גם מעניקה חוויית שימוש נחותה יותר עקב כך. עם הטיעון האחרון אפשר להתווכח ואף די בקלות.

 

עוד טיעון של ווטסאפ שמנסה להסביר את מהלך שיתוף המידע הוא שמירת השימוש החופשי באפליקציה. לדבריה, עסקים משלמים על הזכות להשתמש בה וזו אחת הדרכים שמאפשרת להשאיר את השימוש בה חינם עבור שאר המשתמשים. הטון של הודעת ווטסאפ נשמע מפייס ומתנצל – לא הסברנו את עצמנו נכון ועכשיו אנחנו רוצים להבהיר את כוונתנו – כך משתמע מתוך הדברים. אבל בסופו של דבר מדובר במהלך שאינו משקף היטב למשתמש הממוצע את מה שקורה עם המידע שלו.



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor