ענקיות הטכנולוגיה מתגייסות לצמצום פליטות גזי החממה

ijump_728x90



ענקיות הטכנולוגיה, ובראשן אמזון, גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק, הפכו לרוכשות הגדולות בעולם של אנרגיה נקייה בקרב התאגידים, ומאיצות בשל כך את הפיכת מערכת החשמל לירוקה – כך לפי נתונים שפרסם בסוף השבוע הפייננשל טיימס. “ההשפעה שלהן עצומה, יש להן הרבה כוח שוק”, אמר לעיתון אדוארדו אינזונסה, בכיר ביצרנית החשמל הספרדית Iberdrola.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

ענקיות הטכנולוגיה נחשבות לצרכניות משמעותיות של אנרגיה, בגלל כמות החשמל הגדולה שדרושה על מנת להפעיל ולקרר את מרכזי המחשוב הענקיים שלהם. צריכת החשמל המשותפת של אפל, אמזון, גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק עומדת על 45 טרהוואט-שעה בשנה, שווה ערך לצריכת החשמל של ניו זילנד, והכמות צפויה לגדול לאור הגידול הצפוי בביקוש למוצרים מבוססי ענן שמצריכים כוח מחשוב רב כמו בינה מלאכותית ויישומי למידת מכונה.

 


בראד סמית’ נשיא מיקרוסופט: “אני חושב שמכל הדינמיקה התחרותית במגזר הטכנולוגיה, זו הטובה ביותר צילום: Bloomberg

 

 

בשנים האחרונות, הפכו החברות למובילות בכל הנוגע להתחייבויות לשנות את פעילותן על מנת לצמצם את פליטות גזי החממה שלהן. גוגל, התחייבה להגיע לפעילות נטולת פליטות לחלוטין עד 2030 ולאזן את כל הפליטות ההיסטוריות שלה מאז הקמתה ב-1998, אמזון התחייבה להעביר את כל הפעילות שלה לאנרגיה מתחדשת עד 2025 ולהגיע לאפס פליטות עד 2040, פייסבוק השלימה בשנה שעברה את המעבר לאפס פליטות בפעילות שלה והתחייבה להגיע לאפס פליטות לכל אורך שרשרת האספקה שלה עד 2030, מיקרוסופט התחייבה שעד 2030 הפעילות שלה תגיע לפליטות שליליות (היא תוציא יותר פחמן מהאטמוספירה מאשר תפלוט), ואפל כבר פועלת כולה על בסיס אנרגיה מתחדשת במתקניה והתחייבה לחתוך את הפליטות בשרשרת האספקה שלה ב-75% עד 2030.

 

פליטות גזי החממה של מגזר הטכנולוגיה מוערכות ב-1.8% עד 2.8% מכלל הפליטות העולמיות, דומה לפליטות ממגזר התעופה, ולמהלכים של הענקיות יכולה להיות השפעה משמעותית, ישירה ועקיפה על צמצום פליטות גזי החממה.

 

כחלק ממאמצים אלו משקיעות החברות משאבים ניכרים ברכישת אנרגיה נקייה, כאשר לפי נתוני הפייננשל טיימס אמזון היתה בשנה שעבר הרוכשת הגדולה ביותר בקרב תאגידים בארה”ב עם יותר מ-3 ג’יגהוואט-שעה (יותר מפי 6 מהקף הרכישות שלה ב-2019, אז היתה במקום השביעי), ואחריה גוגל עם כ-1 ג’יגהוואט-שעה ומתחתיה ורייזון, מקדונלדס ופייסבוק. בהיקף הרכישות הכולל מאז 2000 מובילות ענקיות טכנולוגיה את הטבלה, עם אמזון בראש ואחריה גוגל ופייסבוק במקום השני והשלישי בהתאמה ומיקרוסופט במקום השישי (במקום הרביעי נמצאת חברת דלקי המאובנים Tota, בחמישי ובשביעי ענקיות הטלקום AT&T ו-ורייזון בהתאמה). בסך הכל, בחמש השנים האחרונות רכשו חברות טכנולוגיה 38% מהקיבולת החדשה להפקת אנרגיה מתחדשת.

 


נשיא מיקרוסופט, בראד סמית’, מייחס את הדומיננטיות של ענקיות הטכנולוגיה בתחום לתחרות שנוצרה ביניהן סביב תוכניות האקלים שלהן. “אני חושב שמכל הדינמיקה התחרותית במגזר הטכנולוגיה, זו הטובה ביותר”, הוא אמר לפייננשל טיימס. “וכל יום שזה קורה, זה יום טוב לאקלים”. הוא הוסיף שהמדיניות של החברה הושפעה מהעמדות של המייסד ביל גייטס בנושא משבר האקלים:
“אני מדבר בקביעות עם ביל על הנושא, והוא מעולה בלאתגר אותנו”.

 

מנכ”ל גוגל, סונדאר פיצ’אי, אמר שהיעדים שהציבה החברה בתחום הם אתגר משמעותי, אך עונת השריפות האחרונה בקליפורניה רק שכנעה אותו בדחיפות של הדבר. “יש לנו סימני אזהרה כבר כמה זמן, והם רק הולכים והופכים לתכופים יותר. כל העולם צריך להתכונן, הפעולות שלנו הן חלק קטן מכך”, הוא הסביר לפייננשל טיימס.



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor