מיקרוסופט קוראת לחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשלם על תכני חדשות

ijump_728x90


מיקרוסופט בדרך לעימות חדש עם גוגל ופייסבוק? היום (ו’) קראה החברה לארה”ב להעתיק את המודל האוסטרלי במסגרתו ענקיות הטכנולוגיה יחויבו לשלם לכלי תקשורת עבור תוכן חדשותי ,
שבו הן עושות שימוש.

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

הצעת החוק האוסטרלית, שנידונה כעת בפני ועדה פרלמנטרית ונמצאת בשלבים אחרונים של גיבוש, עשויה להניע מדינות נוספת ללכת בעקבות אוסטרליה. בימים האחרונים למשל פורסם כי גם באיחוד האירופי מנסים לאלץ את חברות הטכנולוגיה הגדולות לשלם לכלי התקשורת על חדשות
שמתפרסמות בפלטפורמות שלהן.

 


נשיא מיקרוסופט בראד סמית’ צילום: Bloomberg

 

למגמה הזו מצטרפת כעת גם מיקרוסופט. “ארצות הברית לא צריכה להתנגד להצעה היצירתית האוסטרלית שמחזקת את הדמוקרטיה בכך שהיא מחייבת את חברות הטכנולוגיה לתמוך בעיתונות חופשית”, כתב נשיא מיקרוסופט בראד סמית’ בפוסט תמיכה מפתיע שפירסם בבלוג של מיקרוסופט.
“במקום זאת היא צריכה להעתיק אותה”.

 

ההצעה האוסטרלית דורשת למעשה ממוציאים לאור ומחברות טכנולוגיה לנהל מו”מ בנושא, וככל שאינם מצליחים להגיע למודל תשלום מוסכם לפנות לבוררות מחייבת. היא גם מחייבת את חברות הטכנולוגיה להודיע למוציאים לאור על כל שינוי שהם מבצעות באלגוריתם שלהם שעשוי להשפיע על דירוג החיפוש של כלי התקשורת.

 

ממשל טראמפ התנגד להצעה ולפרטים מסוימים של הליך הבוררות המוצע, שלדבריו יעדיף את חברות החדשות. נשיא מיקרוסופט סמית אמר כי ממשל ביידן צריך לשקול מחדש את מדיניותו בנושא.


 

“בסופו של יום, מה רע לפצות ארגוני חדשות עצמאיים על היתרונות ששומרי הסף הטכנולוגיים מפיקים מתוכן זה?”, כתב סמית בפוסט. למרות שהחוק האוסטרלי לא יחול תחילה על מיקרוסופט, אמר סמית כי החברה מוכנה ליישם את החוק החדש ולחלוק את ההכנסות כפי שמוצע עם ארגוני החדשות..


 

גוגל ופייסבוק טענו כי ההצעה תיצור תקדים מסוכן, בהתחשב בכך שהאינטרנט מבוסס על שיתוף חופשי של לינקים. אם ההצעה תהפוך לחוק במתכונתה הנוכחית, גוגל הודיעה שהיא תשבית את מנוע החיפוש שלה באוסטרליה, ופייסבוק הודיעה שתמנע ממשתמשים אוסטרלים בפלטפורמות המדיה החברתית שלה לשתף קישורים למאמרי חדשות.


 


שתי החברות אמרו כי הן רוצות להשקיע בהוצאות לאור מקומיות, ומצביעות על עסקאות אחרונות כדי להראות שהן וחברות חדשות יכולות לנהל משא ומתן ולהסכים על פיצוי הוגן. הם טוענים גם שמפרסמים מרוויחים בכך שקישורים לתוכן שלהם מופיעים בתוצאות החיפוש וברשתות החברתיות מכיוון שהוא שולח משתמשים ישירות לאתרים שלהם.

 

בכירים בגוגל קראו לצמצם את ההצעה האוסטרלית ולהחיל אותה על מוצר חדש של גוגל בשם News Showcase, ולא על תוצאות חיפוש. News Showcase מציע פאנלים של חדשות המופיעים תחת שירותי Google, כאשר גוגל משלמת למפרסמים עבור התוכן.  

 

השבוע הרחיבה גוגל את ה-Show Case לבריטניה וארגנטינה, לאחר שהפיצ’ר הושק בשבוע שעבר באוסטרליה, שם לדבריה שבעה מפרסמים נרשמו אליו.



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor