הצמיחה הכלכלית מגיעה מחברות צמיחה בוגרות ולא מהסטארט-אפים

ijump_728x90



קרן אינסייט פרטנרס מהמשקיעות המובילות בחברות ההייטק המקומיות פירסמה היום (ד’) דו”ח על תעשיית החדשנות העולמית. ממצאי הדו”ח מעלים שצמיחה כלכלית המשוייכת לחברות הייטק אינה מגיעה מהחברות הצעירות אלא מחברות צמיחה בוגרות, חברות שנקראות על פי אינסייט – סקייל אפ ולא סטארט-אפ.

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

חברות סקייל-אפ מוגדרות כחברות צמיחה-מואצת עם צמיחה יציבה של למעלה מ-20% בהכנסות השנתיות בשלוש השנים האחרונות, מעסיקות לפחות 10 עובדים, והגדילו את מספר העובדים לפחות ב-20% במשך אותן שלוש שנים. מהדו”ח עולה שלמרות המיתון העולמי, 4 מתוך 5 חברות ממוקדות צמיחה צופות כי השקעותיהן בפעילות הצמיחה רק יגדלו במהלך 2021, ו-29% מהחברות ישמרו על רמת ההשקעה הקיימת. יותר מחצי (56%) מחברות אלו צופות, כי ישלימו את שלב הצמיחה של החברה תוך 3-5 שנים, וכרבע (26%) ישלימו זאת תוך 1-2 שנים – נתונים המסמנים כי החברות אינן חוות האטה בשעה שהן ממשיכות לפתח את הכלכלה.

 

למרות שישראל עדיין מוגדרת כסטארט-אפ ניישן, בה פועלים מס’ הסטארט-אפים הגדול בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה, פעילות הצמיחה צברה תאוצה החל מ-2015. ההשקעות בסקייל-אפים בישראל בשנים 2015-2019 גדל ב-66% ביחס לחמש השנים לפני כן. בתקופה זו התייצבה תל אביב במקום ה-15 ברשימת הערים בעולם בסך סבבי ההשקעות בסקייל-אפים, עם 290 סבבי השקעות בסקייל-אפים במסגרת השנים 2015-2019. בסיכום עשר השנים בין 2009 ו-2019, התבצעו 391 השקעות בסקייל-אפים בתל אביב.

 

דן עדיקא, מנכ”ל WalkMe, ואחד מהמנהלים המצוטטים בדו”ח, אמר כי: “מאז התפרצות הקורונה, אם היו לנו לקוחות בקשיים כלכליים, הצענו להם דחיות תשלומים, או חודש חינם, ואף שנה חינם. גם השקנו שני מוצרים מותאמים לעבודה מהבית שהצליחו מאוד. השקנו את המוצרים האלו במהירות, ואנשים אוהבים אותם, משתמשים בהם, והם נמכרים אותם כחלק מכלל חבילות המוצרים שלנו. כשאתה חברה קטנה, אתה שולט בהכל, אך כשאתה גדול אחרים עושים את מה שאתה רוצה שייעשה בתהליך הצמיחה. בהתחלה אני כתבתי קוד או עיצבתי את המוצר; עכשיו יש לנו 200 מפתחים ו-30 מנהלי מוצר. כשאתה בצמיחה מואצת, אתה צריך לדאוג ש-1,000 אנשים ידעו מה לעשות. זהו סט כישורים אחר לחלוטין ואתגר אחר”.

 

 


גיוס כספים

 

הילרי גושר, שותפה בקרן Insight Partners, אמרה: “כאשר אנו משקיעים בסקייל-אפים בצמיחה באמצעות השקעת סבב A, הם רק מתחילים לבנות את היכולות התפעוליות שלהם, והצרכים שלהם שונים מאוד בהשוואה לסקייל-אפים בשלב מתקדם יותר, אשר מתכוננים להיהפך לחברות ציבוריות. אינסייט פיתחה את מנוע הצמיחה לסקייל-אפים, Onsight, אשר משמש כמקור למידע ותמיכה ליזמים ולמנהלי החברות לצורך יצירת הצמיחה הארגונית. למדנו שלמרות שהמסע של כל חברה הוא ייחודי, ישנם אתגרים משותפים אשר כמעט כל סקייל-אפ עומד בפניהם. אנחנו מחברים את הנקודות, ומחברים את המנהלים לרשת גלובלית של מנהלי סקייל-אפים מרחבי העולם”.

 

המחקר מבוסס על נתוני שוק בינלאומיים, סקר כמותי בקרב 300 מנכ”לי ומייסדי חברות תוכנה במגוון גדלים והכנסות (החברות שנסקרו לביצוע הסקר הכמותי אינן חברות פורטפוליו של אינסייט) מכל העולם – לרבות ישראל, וכן על ראיונות עומק עם 10 מנכ”לים, בהם דן עדיקא מייסד-שותף ומנכ”ל WalkMe, וערן זינמן, מייסד-שותף ומנכ”ל-שותף של Monday.com.

 

 



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor