חברת Artlist רוכשת קטלוג מדיה אמריקאי תמורת 65 מיליון דולר

ijump_728x90



חברת הסטארט-אפ הישראלית ארטליסט (Artlist) הודיעה היום (ג׳) על רכישת חברת Motion Array האמריקאית המציעה קטלוג מוצרים עבור יוצרי תוכן, תמורת 65 מיליון דולר. הרכישה תגדיל את מספר המשתמשים של ארטליסט ליותר מ-6 מיליון ברחבי העולם, ותרחיב את סל המוצרים שלה ביותר מחצי מיליון מדיות דיגיטליות חדשות.

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

 

ארטליסט הוקמה ב-2016 ובשנותיה הראשונות התמקדה בבניית מאגר של קטעי מוזיקה עבור יוצרים: ״באנו לפתור בעיה של שוק שהציע רק שני סוגי מוצר, בלי פתרון אידיאלי: מוזיקה מאוד פשוטה וזולה לרישוי אבל באיכות גרועה ומוזיקה באיכות טובה אבל יקרה, והבאנו מוצר שגישר על הפער״. אומר ל”כלכליסט” עירא בלסקי, מייסד משותף ומנכ״ל החברה. ב-2019 ארטליסט התרחבה לתחום הווידאו עם השקת קטעי סטוק עבור יוצרי וידאו ולאחר מכן הוסיפה גם קטלוג אפקטים קוליים. הרכישה הנוכחית תוסיף למאגר שלה גם טמפלטים מוכנים עבור יוצרים, למשל קטעי כתוביות, מעברונים ואפקטים להורדה.

 

Motion Array, שנוסדה בשנת 2013, בנתה קטלוג המציע יותר מחצי מיליון מדיות דיגיטליות, וכולל טמפלטים, פריסטים, תוספים, מעברים ואנימציות גרפיקה לתוכנות עריכה, בנוסף למוצרי טכנולוגיה כמו פלטפורמת שיתוף פעולה בין יוצרי וידאו ופלטפורמת בניית תיקי עבודות.


מימין: אייל רז, איציק אלבז ועירא בלסקי. מייסדי ארטליסט צילום: Artlist

 

בשנים האחרונות, עם העלייה בשימוש בווידאו ברשתות חברתיות ובכלי התקשורת, חברות כמו גטי ושאטרסטוק הוסיפו לקטלוג התמונות שלהן גם קטעי וידאו עבור יוצרים. ארטליסט נמנית על דור חדש של חברות שמתמקדות בתחום הווידאו בלבד. היא מציעה מנוי חודשים לקהל משתמשים רחב שכולל יוטיוברים ומשפיענים, כלי תקשורת וסוכניות פרסום, יוצרים פרילאנסרים וגם מותגים מוכרים כמו: Nike, Wix, Coca Cola, Ikea, Google, Mercedes, Adobe, Netflix, Salin ,Dior.

 

החברה מציעה שני סוגי תכנים על פני הפלטפורמה: כאלה שנוצרים על ידה באמצעות צוותי צילום בכל העולם וכאלה שעליהם היא משלמת תמלוגים ליוצרים חיצוניים. ״אנחנו משלמים תמלוגים מהגבוהים בתעשייה ואמן ממוצע יכול להרוויח אצלנו מעל ל-10,000 דולר בשנה והגדולים מגיעים לעשרות אלפים בשנה״, אומר בלסקי, ״במהלך הקורונה הפכנו במקרים רבים להיות מקור ההכנסה היחיד של חלק מהאמנים״.

 

 

איפה בא לידי ביטוי הפן הטכנולוגי של החברה?

״אנחנו נופלים תחת קריאטיב טק, כאשר הטכנולוגיה באה לתת שירות של חיפוש ומציאה. אנחנו מפתחים למשל לא מעט כלי בינה מלאכותית וביג דאטה לקטלוג מוצרים ומקימים עכשיו מחלקת AI״.

 

יש לא מעט מאגרים של קטעי וידאו, וכמובן שגם ענקיות כמו גטי מציעות קטלוג כזה היום, איפה הייחוד שלכם?

״קודם כל הפוקוס שלנו על יוצרי וידאו הוא יוצא דופן. גטי ואחרים הם קודם כל מאגר תמונות למעצבים גרפיים והווידאו הוא האחות החורגת. אבל גם הגישה שלנו למנוי, לרישיון ולמחיר מאוד מהפכנית. אנחנו מעדיפים איכות על פני כמות, כאשר הגישה הרווחת בשוק היא להתחרות למי יש יותר. אנחנו מאמינים שכשמישהו מחפש תוכן הוא צריך להגיע אליו כמה שיותר מהר וככל שנעשה עבודת אוצרות טובה יותר, כך נגדיל את הערך ליוזר״.

 

לארטליסט יש היום 120 עובדים ובלסקי מספר שהחברה מעוניינת להכפיל את המספר הזה בשנה הקרובה. 30 העובדים של Motion Array יוטמעו במחלקות החברה השונות, אבל החברה תמשיך לפעול תחת המותג שלה.

 


המהלך מגיע לאחר גיוס הון בסך 48 מיליון דולר שהובילה הקרן KKR האמריקאית ובהשתתפות Elephant Partners שהסתיים בתחילת שנת 2020, אבל ארטליסט פעלה בשנים הראשונות כבוטסטרפ וללא גיוס הון חיצוני.

 

״החברה פועלת בתזרים חיובי מיום הקמתה״ אומר בלסקי. ״אף גיוס לא נועד לפעילות השוטפת אלא לפעולות רכישה כמו זו. נשקול הזדמנויות רכישה נוספות, יש לנו פוקוס חזק על צמיחה ואנחנו בפוזיציה מצוינת להוביל תעשיה. עם הרכישה הזו אנחנו הופכים להיות שחקן מאוד משמעותי. עד היום אהבו למקם אותנו בתחרות מול חבורת קטנות יותר והרכישה הזו מציבה אותנו מול חברות כמו גטי ואדובי ובמסלול מהיר להתחרות איתם. ההימור שלנו על וידאו הולך להשתלם ושם אנחנו הרבה יותר חזקים מהם, להם יש פוקוס חזק על תמונות שהוא תחום די סטטי בזמן שהתחומים שלנו בצמיחה״.



קישור לכתבת המקור

Travazor

About The Author

סיפורים קשורים

Travazor