קניון שבעת הכוכבים תובע מקסטרו 1.4 מיליון שקל: “התנהגה בבריונות”

ijump_728x90


קניון שבעת הכוכבים נגד חברת האופנה קסטרו: לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה בשבוע שעבר תביעה בסך כ-1.4 מיליון שקל נגד קסטרו מודל. התביעה הוגשה על ידי חברת ניהול קניון שבעת הכוכבים וחברת הכשרת הישוב בישראל, הבעלים של הקניון. זאת בטענה כי קסטרו הפרה את הסכם השכירות לחנות העוגן שהפעילה בקניון וכן כי לא פתחה את החנות מיד עם חלוף ההגבלות של הסגר הראשון במשבר הקורונה בתחילת חודש מאי.

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

 

למעשה, טוענות בעלי הקניון וחברת הניהול כי קסטרו לא שילמה חלק מדמי השכירות , דמי הניהול והחשמל מאפריל עד ספטמבר 2020. התביעה הנוכחית מוגשת לאחר שביולי האחרון הגישה חברת קניון שבעת הכוכבים תביעה נגד קסטרו לפינוי המושכר בקניון. בספטמבר פינתה קסטרו את החנויות והמחסן ששכרה בהתאם להסכמות הצדדים. במסגרת התביעה הנוכחית שהוגשה באמצעות עו”ד יגאל לונגו ממשרד דוד, לונגו, רזניק ושות’ נטען כי “לאור העובדה כי עד למועד הגשת תביעה זו, התגבשו נזקיהן של התובעות (חברת הניהול ובעלי הקניון) וסכום חובה של קסטרו מודל לתובעות טרם נפרע, מוגשת תביעה זו”.

 


חנות קסטרו סגורה בקניון שבעת הכוכבים

 

במסגרת התביעה נטען כי קסטרו לא פתחה את החנות בקניון לפעילות מחדש ב -7 במאי בחלוף תקופת הסגר הראשונה. “יודגש כי קסטרו היוותה שוכר עוגן בקניון, הפעילה חנות גדולה במיקום מרכזי ולאי פתיחת החנות היתה השפעה מהותית על פעילות הקניון. בהמשך לפתיחת הקניון לפעילות מסחרית, פעלו התובעות לחייב את קסטרו בתשלום דמי השכירות המינימליים ודמי ניהול בגין חודש יוני 2020 . או אז התברר לתובעות כי קסטרו ביטלה את ההרשאה לחיוב חשבון אותה נתנה לתובעות ולמעשה לא אפשרה לתובעות לגבות את דמי השכירות ודמי הניהול בגין חודש יוני 2020”.

 


עוד נטען כי נציגי קסטרו התנו בסוף מאי האחרון את פתיחת החנות וחזרה לפסים רגילים בכך שהתובעות “יעניקו לקסטרו הטבות מפליגות לרבות מעבר לתשלום דמי שכירות כאחוז מהפידיון בלבד ובשיעורים שיקבעו על ידי קסטרו. מיותר לציין כי התנהלות קסטרו כאמור היוותה התנהלות בריונית”. כמו כן נטען כי ב- 28 ביוני פתחה קסטרו את החנות בקניון. “יחד עם זאת את דמי השכירות, דמי הניהול, החשמל והארנונה המגיעים לכול הפחות בגין חודש יוני 2020 לא שילמה קסטרו”. התובעות טוענות כי קסטרו פינתה החנות בתחילת ספטמבר ו”לא טרחה להעמיד שוכר חלופי תחתיה, על מנת להקטין את נזקיהן של התובעות”. טרם הוגש כתב הגנה.

 

מחברת קסטרו נמסר בתגובה: ״לאור האתגרים העומדים בפני כל ענף האופנה בישראל בתקופת הקורונה והסגר על חנויות מרבית הקניונים, קסטרו מייעלת את פעילותה בכל הרבדים, והציגה לאחרונה נתונים כספיים המעידים על יכולתה להתמודדות עם עתיד המשק שאינו ברור. מאז ומתמיד קסטרו עמדה בכל התחייבויותיה הכספיות וכך יהיה גם בעתיד. יחד עם זאת ישנן עדיין חברות קניונים שלא הפנימו את המצב. אם לא תהיה הבנה ושיתוף פעולה בין חברות האופנה והקניונים לשעה החדשה יהיו חנויות שייסגרו ובמקומן נפתח במקומות אחרים שמתאימים יותר. אנו מצפים יותר מתמיד לאוזן קשבת ודרכי הפעולה הנוכחיות הן ניצול קר של המצב והן לא במקום בלשון המעטה”.



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor