פורטר הישראלית גייסה 125 מיליון דולר, לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

ijump_728x90


חברת הסטארט-אפ הישראלית Forter (פורטר), המתמחה במניעת הונאות סחר אלקטרוני, גייסה 125 מיליון דולרים בסבב חמישי (E), בהובלת Bessemer Venture Partners ואיתי צידון, שהוא אחד ממייסדי חברת לייטריקס, ובהשתתפות Felix Capital, Sequoia Capital, NewView Capital, Scale Venture Partners, March Capital Partners ו-Commerce Ventures. סבב הגיוס הנוכחי מעלה את הערכת השווי של פורטר ליותר מ-1.3 מיליארד דולר. הגיוס הנוכחי מביא את סה”כ גיוסי החברה לכדי 225 מיליון דולר. בסבבים הקודמים גייסה החברה סכום של כ- 100 מיליון דולר מהקרנות המובילות בעולם דוגמת: סקויה, NEA, ו– Salesforce.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

 


לירון דמרי ממייסדי פורטר צילום: ויקטור לוי

 

החברה הישראלית נוסדה ב-2013 על ידי מיכאל רייטבלט, לירון דמרי ואלון שמש. החברה פיתחה מערכת ענן המונעת הונאות בסחר האלקטרוני. בשיחה עם כלכליסט אמר לירון דמרי, אחד ממייסדי החברה ונשיא החברה, “העולם מאוד השתנה בשנה האחרונה. אנחנו מחפשים שירותים לאי קומרס שעף לשמיים, היום כבר 15% מהסחר העולמי שם. אבל צריך לזכור שהרבה לקוחות שלנו בעולמות הטרוול נפגעו. הגענו לנקודה שמסביב לחברה שלנו יש קואליציה של סוחרים אלקטרוניים ושחקנים פיננסים משמעותיים שהם יחידה אחת שהיא אי ירוק עם היקפי סחר יותר גדולים מהיקפי הסחר של אמזון. אנחנו מאיצים את האימוץ של סחר ללא הפרעה תוך מניעת הונאות. בגלל שעולם האי קומרס נהיה מאוד מורכב עם הרבה ערוצי מכירה ואספקה והרבה אמצעי תשלום מגוון האפשרויות והשירותים שלנו הפך להיות משמעותי יותר”.

 

“עשינו סיבוב גיוס מאוד מהיר בגלל שלא מתכננים עוד סיבוב. בסיבוב הבא שלנו תהיה הנפקה שתהיה ב-2021 או 2022 בעיקר בהקשר של איתור השוק”, אומר דמרי. “אנחנו נגייס הרבה עובדים בתקופה הקרובה, וזה רק תלוי בתקופה הזו”.

 

“חשבנו שאחרי הגלים של הקורונה נראה צמצום של מסחר אלקטרוני, אבל להיפך אנחנו רואים שכולם מפתחים ערוצים ישירים לקשר עם לקוחות. כולם רוצים להיות במצב של מכירה ישירות לצרכנים וזה קורה בכל העולם ולא רק בארצות הברית”, מוסיף דמרי. “בראיה של היסטוריה משברים יצרו קפיצות טכנולוגיות. רואים כאן מהפכה שקורת דרך משבר. כולם ברגע אחד עברו לאון ליין”.

 


עובדי חברת פורטר צילום: אבי ראול

 

המימון יאפשר לפורטר לייסד מערכת המושתת על אמון בין סוחרים מקוונים, בנקים וספקי תשלומים כדי לבלום הונאות ולתת לצרכנים את האמון והנוחות לקנות בחופשיות. החברה תמשיך להרחיב את מגוון הפתרונות שלה ואת רשת הנתונים הגלובלית של החברה אשר הכפילה את גודלה ב-12 החודשים האחרונים. כיום הרשת הזו מגינה על יותר מ-800 מיליון קונים והיקף העסקאות בה עומד על יותר מ-200 מיליארד דולרים.

 


“הצבנו לעצמנו מטרה ליצור קואליציה גלובלית של סוחרים, בנקים וספקי תשלומים שנלחמים יחד בהונאות. אנחנו ממשיכים במשימתנו להרחיב את רשת האמון המקוונת ונמשיך להשקיע בפלטפורמה שלנו בשיתוף עם לקוחותינו ושותפינו”, אמר מיכאל רייטבלט, מנכ”ל ומייסד שותף של פורטר. “השנה הכפלנו את הצוות שלנו המתפרש על פני שמונה משרדים גלובליים. הכפלנו את ההכנסות שלנו ונהנינו מהרבעון החיובי הראשון שלנו בתזרים המזומנים. הצמיחה שחווינו השנה מאפשרת לנו להשקיע יותר בפלטפורמה שלנו ולהשפיע באופן יותר משמעותי על לקוחותינו ושותפינו. נמשיך להיות חברה עצמאית ולהגדיל את טביעת הרגל שלנו במערכת האקולוגית של ענף המסחר”.

 

פלטפורמת מניעת ההונאות האוטומטית של פורטר זוכה לאמון של סוחרים ובהם: ASOS, Hugo Boss, OnePlus ו-Adobe.

 

“חברות שבכוחן לאפשר לארגונים גלובליים לאמץ בבטחה ולהאיץ את המעבר לדיגיטל, כמו גם להגדיל את הערך הנוצר על ידי לקוחות מקוונים, הן יקרות ערך ביחוד בתקופה ובה המסחר האלקטרוני ממשיך לצבור תאוצה”, אמר אליוט רובינסון, שותף ב-Bessemer Venture Partners. “פורטר הפכה את מניעת ההונאות למעודדת צמיחה עסקית, על ידי איחוד כל המערכת האקולוגית של הכלכלה הדיגיטלית למען המלחמה בהונאות והגברת הביטחון של הצרכנים”.



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor