הסטארט-אפ הישראלי BioCatch גייס 20 מיליון דולר

ijump_728x90



הסטארט-אפ הישראלי BioCatch הודיעה היום (ד׳) על הרחבת סבב C ב-20 מיליון דולר נוספים, אותם גייס מהבנקים ברקליס, סיטי, HSBC ובנק אוסטרליה הלאומי (NAB). בכך הורחב סבב הגיוס שבוצע באפריל 2020 לסכום כולל של 168 מיליון דולר. עד כה גייסה החברה 215 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה ניתן לציין את ביין קפיטל, מאבריק ונצ’רס, OurCrowd ,Creditease, אמריקן אקספרס ונצ’רס ובלומברג.

קראו עוד בכלכליסט:

 

החברה הוקמה בשנת 2011 על ידי אבי תורגמן (CTO) ואורי ריבנר (Chief Cyber Officer) ומעסיקה היום 160 עובדים, 100 מתוכן בישראל והשאר בניו יורק, לונדון, סן פאולו, סינגפור, סידני, מומבאי ובוסטון. BioCatch פועלת בתחום הטכנולוגיה הביומטרית–התנהגותית (Behavioral Biometrics) ובוחנת את ההתנהגות הדיגיטלית של משתמשים מההיבט הפיזי והקוגניטיבי כדי להגן על עליהם ועל המידע שלהם מפני הונאות בערוצים דיגיטליים.

 

ניתוח של התנהגות הצרכנים ברשת מעניקה תובנות לזיהוי הונאות, גם ללא חשיפת מידע אישי ומאפשרת לזהות גנבי רשת עוד לפני ביצוע פעולות של העברת כספים – מה שמאפשר הגנה טובה על הבנקים, לקוחותיהם והנכסים שלהם.

 

מהחברה נמסר כי הרחבת סבב הגיוס נעשתה במקביל להקמת פורום חדשנות לפתרונות בתחום ההונאות ברשת – Client Innovation Board – יחד עם הבנקים המשקיעים. הפורום יפתח דרכים חדשניות לזיהוי התנהגות אותנטית של משתמשים ברשת. ארבעת הבנקים המשקיעים ואמריקן אקספרס ונצ’רס (שהשקיעה בעבר בחברה) יקבלו כל אחד שני מושבים בפורום החדשנות.

 

אחד מתחומי המיקוד המרכזיים של החברה יהיה בפיתוח פתרונות מתקדמים בהונאות מקוונות, תופעה שגדלה בכ-50%, מאז הופעתו של נגיף הקורונה. כמו כן, יעבדו חברי ועדת החדשנות אחד עם השני ועם BioCatch בכדי להבין כיצד לייצר שיתופי פעולה אפקטיביים על מנת להילחם בצורה מיטבית בהונאות ברשת וגניבת זהויות ברמה הבינלאומית. על פי החברה, התנהגות הצרכנים ברשת מעניקה תובנות המאפשרות זיהוי הונאות, גם ללא חשיפת מידע אישי. ניתוח של התנהגות זו מאפשרת לזהות גנבי רשת עוד לפני ביצוע פעולות של העברת כספים – מה שמאפשר הגנה טובה על הבנקים, לקוחותיהם והנכסים שלהם.

 

״הקונספט של הפורום הוא עבודה הדוקה שלנו עם הבנקים כדי להבין באמת מה מטריד אותם כשיש לנו קבוצה גדולה של בנקים שנותנים פידבק בפורום שמאפשר שיתוף״ אומר לכלכליסט גדי מזור, COO ומנהל הפעילות בישראל. ״הדבר השני זה האמונה שפתרונות חזקים עבור הונאות חייבים להתשמש באפקט רשת, זאת אומרת שיתוף פעולה של התעשייה כולה״.


גדי מזור, מנהל פעילות BioCatch בישראל מקור: BioCatch

 

אין כאן ניגוד אינטרסים או תחרות בין הבנקים שמעוניינים ביתרון על פני המתחרים?

״יש הבנה של התעשייה שהם צריכים להילחם ביחד בהונאות ובחלק מהמקרים במדינות מסוימות הרגולטור היום דורש זאת וקמים גופים כאלה. אמנם כבר נתקלנו במצבים שבהם בנקים אמרו שהם רוצים בלעדיות לפתרון אבל הדיעה היותר רווחת היום היא שכדי להילחם בהונאות צריך לעבוד במשותף״.

 

כיצד השפיעה הקורונה על העלייה במקרי ההונאה?

״מחקרים מראים עלייה של בין 30-50% במקרי ההונאה. הסיבה העיקרית היא שכל המערכות למניעת הונאות של הבנקים בנויות על לראות אנומליות – חריגות. למשל כשעוד יכולנו לטוס אז מערכת ההונאות בדקו מהיכן ואיפה מתבצעים חיובים בכרטיס וחסמה לנו את הכרטיס אם התגלה מיקום מוזר. אבל החל ממרץ כל המערכות האלה בטירוף כי הכל השתנה, אנחנו קונים דברים חדשים בזמנים לא שגרתיים. התוצאה היא שכל המערכות רועשות ומתריעות על דברים לא נכונים לכן ההונאות עולות. מצד שני, גם האנשים בבית במצב חדש וקל יותר לעבוד עליהם ולהשיג את פרטי האשראי שלהם למשל. היתרון במערכת כמו שלנו הוא שהדבר היחיד שנותר קבוע הוא שההתנהגות שלך נותרה דומה״.

 


הווארד אדלשטיין, מנכ”ל BioCatch, מסר: “ראינו כבר את כוחו של שיתוף הפעולה בפתרון בעיות מורכבות בתחומים אחרים בענף השירותים הפיננסיים, כגון סליקה, העברות כספים ברשת, ניתוח ועיבוד לאחר המסחר, חישובים מורכבים וניהול ביטחונות. אנחנו מאמינים שעבודה משותפת והחלפת מידע הינה אינטרס משותף של כל הגורמים”.



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor