פייסבוק מוחקת את אוקולוס מכנס ה-VR שלה; צוקרברג: “מאחדים את כל הצוותים”

ijump_728x90


פייסבוק מבצעת מהלך רוחבי של שינוי בכל עסקי המציאות המוגברת והמדומה שלה. על פי פוסטים שפורסמו היום (ג’) בידי מארק צוקרברג,
מייסד ומנכ”ל החברה, ואנדרו בוסוורת’,
סמנכ”ל החומרה של פייסבוק, חטיבת ה-AR/VR החדשה תיקרא מעתה Facebook Reality Labs ותכלול את כל המיזמים והעסקים השונים שעוסקים בתחום. גם שמו של כנס המציאות המדומה, אוקולוס קונקט, שונה לפייסבוק קונקט והוא יערך ב-16 בספטמבר הקרוב ובו מבטיח צוקרברג לחשוף עוד מתכניותיו.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:


 

המהלך אינו מוחק לגמרי את מותג אוקולוס ממוצרי החברה. ניכר שלפחות בשנה-שנתיים הקרובות החברה תמשיך להשתמש במותג במוצרים מסוימים – אך לא ברור כמה זמן ובאילו תנאים. בהתחשב בכך שרוב בכירי אוקולוס כבר עזבו את פייסבוק ושפאלמר לאקי המייסד כבר אינו ברקע, כנראה שמעוניינים ברשת החברתית לחזק את החיבור של המוצרים לחברה האם.

 


מארק צוקרברג צילום: בלומברג

 

פייסבוק אינה שם דבר בעולם החומרה. למעט משקפי ה-VR שמשווקים תחת המותג אוקולוס כגון משקפי הקווסט ושזכו לשבחים בתחומם, מוצר החומרה העיקרי הוא פורטל, שדווקא זכה לביקורת נוקבת עקב הפרות הפרטיות הפוטנציאליות שלו. ואולם משבר הקורונה המתמשך הביא לשינוי בהרגלי הצריכה של משתמשי הטכנולוגיה. כך למשל חברות רבות שוקלות או אף החלו להציע מכשירים שמאפשרים ליצור קשר עם אחרים כגון מכשיר הצ’ט החדש של זום או המכשירי הצ’ט והרמקולים החכמים של גוגל, אמזון או מיקרוסופט.

 

בעולם זה, קידום עסקי המציאות המדומה של פייסבוק מהווים אמצעי יעיל לנקות את התדמית של החברה. זו הידרדרה בשנתיים האחרונות מאז נחשפו פרשות הפייק ניוז,
בעיות הפרטיות החמורות ואוזלת היד שלה בהתמודדות עם הפרות חוק בוטות דרכה. “מציאות מדומה מאפשרת לאנשים להרגיש קרובים ומחוברים אחד לשני גם אם פיזית אנחנו לא יכולים להתקרב”, כתב צוקרברג בפוסט שפרסם היום לפני מספר שעות.

 

“היום אנחנו מאחדים את כול הצוותים שעובדים בתחומים אלה. מוצרי אוקולוס, מאמצי המציאות המדומה, מכשירים ביתיים ויוזמות המחקר והפיתוח לטווח ארוך כגון מחקר על ממשקי נוירונים – כל אלה יאוחדו לקבוצה שתיקרא מעתה Facebook Reality Labs”, הסביר צוקרברג. יש לציין שלמרות שאוקולוס נרכשה עוד ב-2014, אחרון המייסדים שלה שעוד עבד בפייסבוק עזב רק בשנה שעברה. מהלך שמזכיר מעט את התנהלות החברה מול מייסדי אינסטגרם או ווטסאפ שבחלקם לא חלקו שבחים לפייסבוק או צוקרברג לאחר שעזבו או הועזבו.

 


היוזמה של צוקרברג מצטרפת למפת הדרכים אותה הציג עוד בשנה שעברה ובה ציין שכל מיזמי ה-AR וה-VR השונים יאוחדו בסופו של דבר תחת מטריה אחת. כחלק מהיוזמה משתמשי משקפי אוקולוס שעד כה יכלו להתחבר דרך חשבונות אוקולוס נפרדים, יאלצו מעתה להתחבר דרך חשבונות פייסבוק לכל המאוחר עד 2023. משתמשים חדשים לעומת זאת יאלצו להתחבר דרך חשבון פייסבוק שלהם החל מאוקטובר הקרוב.



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor