קוויק השלימה גיוס של 50 מיליון שקל

ijump_728x90



חברת קוויק (Quik), המספקת שירותי סופרמרקט אונליין, השלימה בסוף השבוע גיוס של כ־50 מיליון שקל, והגיעה לשווי של כ־220 מיליון שקל. ל”כלכליסט” נודע כי הגיוס התבצע משלושת בעלי המניות הגדולים בחברה וכן מהמשקיעה החדשה, קרן אובי פרטנרס (Obi Partners), שבשליטת איתמר ניר ועזריאל מאיר.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

קוויק, שנוסדה ב־2017 כברינג ברינג ושינתה את שמה לפני שנה, פועלת לפי המודל של אובר, כלומר מעסיקה שליחים על בסיס זמן פנוי. היתרון שקוויק מציעה ללקוח הוא מהירות המשלוח – אספקה בתוך 2־4 שעות או איסוף עצמי בתוך שעה בלי לצאת מהרכב. לשם כך היא מתקשרת בהסכמים עם חנויות במרכזי הערים הגדולות. לפני שנה חתמה החברה על הסכמים אסטרטגיים עם רשתות כמו ויקטורי וסופר ברקת, שבאמצעותם היא מנסה להתרחב בחנויות הגדולות במרכזי הערים. היעד שלה הוא לשלש את כמות ההזמנות שלה בחודשים הקרובים.

 


 

קוויק, בניהולו של אבירם גנות, מעוררת עניין בשוק הקמעונאות הישראלי גם בשל מודל הפעילות הייחודי שלה, אך גם בשל בעלי המניות החזקים שלה, שכולם מתחום הקמעונאות: החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה), שהייתה הראשונה להשקיע בקוויק, ונשיא קוקה־קולה יורם שגיא מכהן היום כיו”ר קוויק; סופר פארם ויוניון־טק, זרוע ההשקעות של ג’ורג’ חורש, יבואן טויטה בישראל והזכיין של H&M בישראל. חורש עצמו הוא גם בעל מניות בסופר פארם. לפני שנה רכש כשליש ממניות רשת סופר־פארם בכ־560 מיליון שקל מהבנקים דיסקונט ולאומי ומהמייסד ליאון קופלר. החברה המרכזית, סופר פארם וחורש השתתפו בגיוס ושמרו על חלקם בחברה הנאמד בלמעלה מ־60%.

 

בנוסף לשלושת המייסדים והמשקיע החדש, מרבית יתרת המניות מוחזקת ביד המייסדים אופיר שטיינברג, זיו גרשוני, אלון זמיר, חניאל אלמקייס, שי בז’רנו, יוסף גבאי ואבי יעקב. המודל של החברה הוא משלוח לבתי הלקוחות באמצעות 30 סופרמרקטים ברחבי הארץ, כשקוויק אחראית על התפעול, הליקוט, השירות והתמחור. בחברה מועסקים 350 עובדים.

 

 


המנכ”ל אבירם גנות צילום: חלי חדד

 

בכוונת החברה לשנות את שוק הזמנות המזון באונליין, ששוויו מוערך ב־3 מיליארד שקל בשנה, שצומח בעשרות אחוזים בכל שנה,
ושרשתות המזון הגדולות השקיעו מאות מיליוני שקלים כדי לתפוס נתחי שוק משמעותיים בו. בקוויק מעריכים כי שוק קניות האונליין, המהוות כיום 5% מהמכר השנתי הכללי, יגדל ב־500 מיליון שקל בשנה, שיעברו אליו מהמכירות בחנויות הפיזיות. כך, עד שנת 2023 יגיע מחזור המכירות באונליין לכ־5 מיליארד שקל.

 

מגפת הקורונה העלתה את היקפי הפעילות באונליין בארץ ובעולם. מכירות האונליין בולטות בעיקר ברשת הקמעונאות הגדולה בארץ שופרסל, שכ־20% ממכירותיה נעשו
באינטרנט בתקופת הקורונה. גם קוויק רשמה עלייה משמעותית בהכנסותיה בחודשים האחרונים, והיא אף גייסה לאחרונה עובדים נוספים כדי לעמוד בביקושים הגדלים. בימים אלה היא עמלה על פיתוחים טכולוגיים בתחומי המשלוחים.

 


בסוף 2019 החלה קוויק לגבות כסף עבור משלוחים, כפי שמקובל בשאר הרשתות, ובמקביל הרחיבה את הפריסה הגאוגרפית של השירות שלה. החברה אמרה אז שהיא משרתת 30 אלף משקי בית ב־151 יישובים, כשקצב המכירות השנתי שלה עומד על כ־100 מיליון שקל בשנה, גבוה פי 7 מהקצב בשנה שקדמה לה.

 

ההשקעות הצפויות בטכנולוגיה, שיווק והתרחבות, להן מיועדים כספי הגיוס, יהיו בין היתר באופנועים חשמליים ייעודיים לשליחויות. למרות ההכנסות קוויק עדיין מפסידה ומצפה לעבור לרווחיות ב־2021.

 



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor