נציגי זכויות אדם נפגשו צוקרברג

ijump_728x90



נציגי ארגוני זכויות אדם יצאו מאוכזבים מפגישה עם מארק צוקרברג בטענה כי לא השיגו שום התקדמות בדרישות שלהם לפיקוח נרחב יותר על פוסטים פוגעניים ברשת החברתית.

קראו עוד בכלכליסט:

 

הפגישה התקיימה שבוע לאחר שחברות רבות הכריזו על חרם פרסום בפייסבוק
בשל התנהלותה בנושא. בשלב זה החרם הוכרז רק לחודש יולי, אך העדר התקדמות בדיונים עלול להאריך אותו לזמן נרחב יותר. המארגנים אף קראו לחברות נוספות להצטרף ליוזמה. “פייסבוק קיבלו את הדרישות שלנו במגוון דרכים, אבל הם הופיעו לפגישה בציפייה לקבל מאה רק על זה שבכלל השתתפו”, הגיב ראשאד רובינסון, שעומד בראש ארגון Color of Change המקדם את זכויות השחורים בארה”ב. קואליציית הארגונים שעומדת מאחורי החרם כוללת גם את הליגה נגד השמצה, שפועלת נגד אנטישמיות. 


מארק צוקרברג, מייסד ומנכ”ל פייסבוק צילום: איי אף פי

 

בהצהרה שפרסמה פייסבוק בתום הפגישה נטען כי היא משקיעה מיליארדי דולרים בתכניות לפיקוח על התכנים וחסמה למאות ארגונים גזעניים גישה לפלטפורמה. “הם רוצים שפייסבוק תהיה נקייה מדיבורי שטנה, וכך גם אנחנו רוצים”, נמסר בהצהרה. “אנחנו ינודעים שנישפט לפני הפעולות שלנו ולא לפי הדיבורים, ואנחנו מוקירי תודה לארגונים האלה ולאחרים על המעורבות המתמשכת שלהם”.

 

עם זאת, מארגני החרם טוענים כי צוקרברג ופייסבוק לא נלחמים מספיק בגזענות ובמידע שגוי המפורסם בפלטפורמה. החברות שהצטרפו לחרם כוללות את יוניליוור, ורייזון וסודהסטרים. בתגובה לתלונות צוקרברג כבר התחייב לשקול מחדש את המדיניות הנהוגה ולתייג פוסטים של פוליטיקאיים שמפרים את החוקים. עם זאת, החברה לא מתכוונת להסיר פוסטים מסוג זה בטענה כי הם בעלי חשיבות חדשותית.

 


פייסבוק צילום: Pixabay

 

הפגישה אתמול התקיימה בזום ומלבד צוקרברג השתתפו בה גם סמנכ”לית התפעול של החברה שריל סנדברג, מנהל המוצר כריס קוקס ובכירים נוספים. על הנייר נראה אמנם ששני הצדדים מסכימים על מרבית הנושאים, בראשם, שאין מקום לקריאות לאלימות בפלטפורמה ושיש להסיר תכנים פוגעניים. אך בפועל ארגוני זכויות האדם טוענים כי פייסבוק אינה אוכפת כראוי את המדיניות וכי ניתן למצוא בקלות תכנים הכוללים מידע שגוי, דברי שטנה וגזענות.

 

בנוסף, הארגונים קוראים לפייסבוק לחסום קבוצות ציבוריות וסגורות שמעודדות גזענות. “הם דיברו על ניואנסים, ומארק בעצמו אמר שהם מעריכים את ההזדמנות לשמוע מאיתנו ולשמוע על הניואנסים של הנושא”, סיפר לוול סטריט ג’ורנל ג’ונתן גרינבלט, מנ”כל הליגה נגד השמצה. “הסברנו לו שאין שום ניואנסים בלאומנות ועליונות לבנה”.

 

דרישות נוספות הן למנות מנהל עם ניסיון בתחום ארגוני הזכויות שיוודא שמקשיבים לבקשות שלהם, וכן שהחברה תזכה מפרסמים שהפרסומות שלהן הועלו בצמוד לתכנים פוגעניים שהוסרו.

 

 

 



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor