סגרה בדיסקרטיות את השירות המתחרה שהשיקה לפני שנה וחצי

ijump_728x90



טיקטוק הצליחה לגרום לפייסבוק לסגת. ענקית המדיה החברתית החליטה לסגור את האפליקציה המתחרה שהשיקה בניסיון לחקות את הפיצ’רים של טיקטוק – Lasso. פייסבוק הודיעה למשתמשים במקום היחיד שהושקה בינתיים, ברזיל, שהיא סוגרת את השירות עד ה-10 ביולי. לא ברור כמה משתמשים היו לשירות, אך כנראה שלא מספיק.

קראו עוד בכלכליסט:

 

Lasso פעלה
כמו טיקטוק, היא איפשרה למשתמשים להעלות לפיד שלה ושל פייסבוק סרטונים קצרים של 15 שניות. אלה התבססו על שירים שפייסבוק סיפקה כפסקול. בפייסבוק הסבירו לאתר Techcrunch שחשף את הסיפור בתחילת סוף השבוע, שהאפליקציה היתה ניסוי (שכנראה כשל, ר”ק) ששימשה מקרה בוחן לשירות דמוי טיקטוק. אם כי כמובן בדוברות פייסבוק נמנעו מלנקוב את שמה של המתחרה.


פייסבוק לאסו נסגר צילום: פייסבוק

 

אפליקציית המדיה החברתית הסינית שמשגעת את העולם ואת הבית הלבן, הפכה לסוג של ביצת זהב מאז השקתה לפני כשלוש וחצי שנים והביאה את חברות המדיה החברתית הקיימות לבדוק כיצד אפשר להתמודד איתה. בפייסבוק זיהו את האיום מוקדם מאוד והיו לא מעט דיווחים שהחברה ניסתה לרכוש אותה עוד בשלב מאוד מוקדם של הפיתוח.

 

אך לפייסבוק ישנה חטוטרת בדמות חקירות הגבלים עסקיים שאחת מהן אף התממשה לקנס אימתני מצד ה-FTC. כנראה שביקשו שם להנמיך את גובה הלהבות ולהעדיף לנסות לעשות מה שנעשה לסנאפצ’ט – להעתיק את התכונות שלה. אבל מה שעבד עם הסטוריז של סנאפצ’ט כנראה לא ממש הסתדר עם הסרטונים של טיקטוק. אגב, פייסבוק לא היחידה שמנסה לייצר שירות דומה, גם גוגל השיקה דרך יוטיוב שירות סרטונים קצרצרים.
טיקטוק צילום: שאטרסטוק

 

לטיקטוק קמו בשנתיים האחרונות עשרות מתחרים וחקיינים, אך נראה שזה לא הפריע לאפליקציה לזנק לכ-2 מיליארד משתמשים כך על פי הנתונים האחרונים של סנסור טאוור מתחילת החודש. עם זאת היא חטפה סנוקרת מצד הודו, אחד השווקים הגדולים שלה עם 120 מיליון משתמשים, לאחר שממשלת נרנדרה מודי הטילה חרם על אפליקציות סיניות בעקבות התדרדרות המצב המדיני בין שתי המעצמות.

 

בנוסף, האקרים של אנונימוס פתחו בקמפיין שמיועד להביא להסרתה ממכשירי המשתמשים. לדבריהם מדובר בנוזקת ריגול שמיועדת לאיסוף מידע אישי. אבל טיקטוק נמצאת בשימוש בעיקר בקרב אוכלוסיות צעירות, בין 13 ל-25, לא בדיוק סוג הדמוגרפיה שמעניין שירות ביון – אבל זו כן דמוגרפיה שמאוד מעניינת חברות פרסום. טיקטוק הרוויחה יותר מ-450 מיליון דולר ברבעון האחרון רק מהאפליקציה, וסביר להניח שהחלק העיקרי מגיע מפרסום.

 

לא ברור אם פייסבוק תנסה שוב להתמודד עם טיקטוק בשדה הביתי שלה. גם הניסוי של יוטיוב רק בתחילת דרכו וסביר להניח שהוא לא ימשוך את משתמשי השירות הקיימים. ישנן מספר אפליקציות מקבילות בהודו בעיקר, והן זכו לזינוק במספרי המשתמשים בזכות החרם בשבוע שעבר, אך לא ברור אם מי מהן תצליח להפוך לתופעה גלובלית כמו טיקטוק.



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor