חרם המפרסמים על פייסבוק מתרחב: ורייזון

ijump_728x90



חרם המפרסמים על פייסבוק מתרחב: ענקית הטלקום ורייזון הודיעה הלילה (ו’) שתפסיק לפרסם ברשת החברתית ובאינסטגרם, על רקע מדיניותה המתירה של החברה בכל הנוגע לפרסום תכני שטנה או תכנים מפלגים או שקריים. מדובר בחברה הגדולה ביותר שהודיעה על מהלך כזה עד כמה, ואם המגמה תימשך פייסבוק תיאלץ להגיב לה ברצינות.

 

 

קראו עוד בכלכליסט:

 

שורה של חברות,
בהן בן אנד ג’ריס, אולפן מגנוליה פיקצ’רס ההוליוודי, רשת חנויות האפנה “אדי באואר”, פטגוניהו-Viber (שנוסדה
בישראל) הצטרפו לאחרונה לחרם שקורא שלא לפרסם ברשת החברתית. חרם המפרסמים מתבצע תחת ההאשטג #StopHateForProfit במסגרת קמפיין שיזמו ארגוני זכויות האזרח: הליגה נגד השמצה, NAACP, Sleeping Giants, Free Press, Common Sense ו-Color of Change.

 

 


מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק צילום: איי אף פי

 

אתמול, במכתב פתוח שפרסם מנכ”ל הליגה נגד השמצה, ג’ונתן גרינבלאט,
הוא אמר שהארגון זיהה פרסומת של ורייזון ליד סרטון וידיאו של תומכי הקונספירציה ההזויה Qanon שכלל “דברי הסתה ואנטישמיות, אזהרה שהסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) מתכננת מלחמת אזרחים באמצעות הקמת מחנוות ריכוז ורכישת ארונות קבורה, וכן טענוות שלפיהן אמריקאים כבר מוחזקים באזורים צבאיים”.

 

ורייזון מיהרה להגיב והודיעה שתפסיק לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם עד להודעה חדשה. “יש לנו מדיניות נוקשה ואפס סובלנות להפרתה”, אמר סמנכ”ל המדיה של החברה, ג’ון ניטי, בהודעה לעיתונות. “אנחנו משהים את הפרסום שפייסבוק עד תוכל ליצור פתרון מתקבל שיגרום לנו להרגיש בנוח, בדומה למה שעשינו עם יוטיוב ועם שותפים אחרים”.

 

בין ה-22 במאי ל-20 ביוני רכשה החברה פרסומות בסך 1.46 מיליון דולר בפייסבוק ו-407 אלף דולר באינסטגרם. אף שמדובר במפרסמת הגדולה ביותר שהודיעה על החרמת החברה, בפני עצמה אין בהחלטה על מנת להשפיע משמעותית על הכנסות פייסבוק. ואולם, אם יצטרפו למגמה מפרסמים רבים נוספים ייתכן והאובדן הכספי יהיה משמעותי מספיק, והלחץ הציבורי גדול מספיק, על מנת לאלץ את החברה לשנות מדיניות בעייתית, כמו ההיתר לפוליטיקאים לשקר ללא הגבלה.

 

ואולם נראה שפייסבוק לא מוכנה עדיין לנקוט במהלך כזה, ולפי דיווח של הוול סטריט ג’ורנל היא מעדיפה למקד את מאמציה בעבודה מול מפרסמים בניסיון לשכנע אותם שלא להחרימה. בשבוע האחרון בכירי פייסבוק כתבו אימיילים והתקשרו לשורה של מפרסמים וסוכנויות פרסום, על מנת להבהיר שהם מתייחסים לטענות נגד החברה ברצינות.

 

ואולם, במקביל הבהירה החברה שלא תאפשר לעסקים להכתיב את מדיניותה. “אנחנו לא מקבלים החלטות מדיניות בגלל לחץ לפגיעה בהכנסות”, כתבה סגנית הנשיא של קבוצת העסקים הגלובליים בפייסבוק, קרולין אוורסון, באימייל למפרסמים שהגיע לידי הוול סטריט ג’ורנל. “אנחנו קובעים את המדיניות שלנו על סמך עקרונות ולא על סמך אינטרסים עסקיים”.



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor