פייסבוק משיקה עיצוב חדש עם ממשק פשוט ואפשרות ל-Dark Mode

ijump_728x90



פייסבוק השיקה רשמית בסוף השבוע את העיצוב החדש של האתר שלה. הממשק מזכיר מאוד את העיצוב של אפליקציית המובייל ובהשראת גרסאות הסמארטפון ניתן גם להחליף את סכימת העיצוב למצב חשוך, מה שיכהה את הממשק. מדובר בעיצוב שכבר הוצג בשנה שעברה בוועידת המפתחים של החברה, כעת הוא זמין למי שמעוניין, עם זאת לא ברור אם תינתן האפשרות להמשיך ולהשתמש בגרסה הקודמת בהמשך. כנראה שהדבר יהיה תלוי בתגובת המשתמשים.

קראו עוד בכלכליסט:

 

העיצוב החדש היה זמין באופן לא רשמי כבר מלפני מספר חודשים, אך ההשקה שלו מתבצעת בחלקים, כאשר משתמשים ישראלים יכולים כבר כעת לעבור אליו. שינוי ממשק, בעיקר באתר שבו לא השתנה הרבה ב-15 שנה האחרונות, עשוי לגרום לקשיים עבור משתמשים ותיקים. אך בפייסבוק ביקשו לחזק את הקשר בין גרסת המובייל והדפדפן, שחייבים לומר, היו שונות לחלוטין בחוויית השימוש שלהם.
פייסבוק במצב כהה מקור: צילום מסך

 

הדבר הראשון שניתן להתרשם ממנו הוא הפשטות. בפייסבוק הלכו על מינימליזם. זה עדיין לא ממשק דמוי זן יפני כמו גוגל למשל, אך זה בהחלט מתקרב. מהניסיון שלנו עם הממשק החדש, רוב הפעולות לא השתנו, אלא רק המיקום שלהן. כך למשל מצד ימין (בגרסה העברית) יש לכם עדיין את קיצורי הדרך למסנג’ר, לאפליקציות, קבוצות ודפים, אך בצורה יותר בהירה. מעליהן יש את שדה החיפוש.

 

החלק העיקרי של האתר הוא בראש הפיד, שם תמצאו 5 אייקונים שיביאו אתכם לקטגוריות: דף הבית, Watch (סרטונים), Marketplace (זירת המסחר), קבוצות וגיימינג. האייקונים גם זוכים כעת להתראות שמספרן מוצג בתוך עיגול אדום קטן, בדיוק כמו התראות באפליקציות סמארטפון.

 


ובשירות הווידאו החדש של פייסבוק כבר התנסתם? צילום: Facebook Inc

 

בצד השמאלי אתם מקבלים את ממשק אנשי הקשר עם ימי הולדת בחלק העליון ומתחתיו קיצורי דרך לחברים איתם אתם בקשר שוטף. מעל ממשק אנשי הקשר ישנו קיצורי דרך לפרופיל האישי, ליצירת פוסט או תוכן חדש (אייקון +), מסנג’ר, התראות שגם כאן מוצגות עם מספרן בפיד וקיצורי דרך להגדרות ואפשרות ללכבות את המצב החשוך או לחזור לגרסה הקלאסית של הממשק.


 

המצב החשוך הוא אולי השינוי העיקרי כאן. פייסבוק מצטרפת כאן לטוויטר, מיקרוסופט וגוגל שמציעות אותו גם למשתמשי מחשבים. מהניסיון שלנו הוא בהחלט מקל על הצפייה (הממושכת לפעמים) בפיד. הוא גם משפר את חוויית הצפייה בסרטונים – שהפכו לעדיפות גבוהה בפייסבוק. עם זאת מה שהוא לא יעשה – זה לחסוך לכם בחיי סוללה. את הטריק הזה אפשר לבצע רק אם יש לכם מסך AMOLED או LED, ורוב המחשבים עדיין לא מגיעים עם כאלה (אם כי יותר ויותר כן).

 


ועל שירות הגיימינג של פייסבוק שמעתם? צילום: Facebook

 

הממשק גם משפר את הקלות בה ניתן לפרסם תכנים. להקים דפים, קבוצות או לייצר מודעות. בגרסה החדשה אתם גם מקבלים אפשרות לצפייה מוקדמת של עיצוב הפוסט כפי שהוא ייראה לקוראים. משהו שלא היה קיים בגרסה הקודמת אלא דרשה כל מיני מעקפים. בחברה צפויים להמשיך ולבצע התאמות לממשק החדש ומכיוון שמאוד מעוניינים בתגובת המשתמשים, ניתן להוסיף אותה בקלות בקיצור הדרך להגדרות תחת “תן משוב”.

העיצוב החדש אכן פשוט יותר. ואולם, הוא לא חף מבעיות. ראשית, ישנם עדיין באגים קטנים שגורמים לפעמים לאיטיות מסוימת בשימוש. בנוסף, למרות שקל יחסית להתמצא בו, הוא דורש לימוד מחדש של התנועות והגישה לשלל השירותים. מהצד החיובי, אם אתם חובבים את אפליקציית המובייל, יהיה לכם יותר קל למצוא את קיצורי הדרך. לטעמנו, מדובר בממשק שייטיב עם אלה שמחפשים לקבל גישה מהירה. אך אם אתם מתקשים, תמיד תוכלו לחזור אחורה בעזרת ההגדרה שמופיעה תחת קיצור הדרך השמאלי ביותר בחלק העליון. לעבור לממשק חדש עשוי להוות טרחה מסוימת, אך קל להתרגל אליו ולמעט אם אתם קשורים מאוד לעיצוב הישן לטעמנו מדובר בשדרוג החווייה.

 

מה דעתכם על העיצוב החדש? רשמו לנו בתגובות



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor