הטיפים שיעזרו לכם להתגבר על פחד טיסות (חוץ מהחשש מקורונה)

ijump_728x90



רוב האנשים מודעים לעובדה כי הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים גבוה יותר מאשר הסיכוי להתרסקות של מטוס. ועדיין, זה לא הופך את הטיסה לפחות מפחידה עבור חלק מהנוסעים. ההערכות הן כי 25% מהאמריקאים מושפעים מחרדות מסוימות הקשורות בטיסה, והמכון הלאומי לבריאות הנפש טוען כי אביופוביה (פחד קליני מטיסה) משפיע על כ-6.5% מהאוכלוסייה.

קראו עוד בכלכליסט:

 

לעתים קרובות, הפחד לא נובע מהחשש שהמטוס יתרסק, אלא מקלסטרופוביה, חוסר שליטה או ידע, או סתם סלידה כללית ממערבולות אוויר. על מנת לסייע לאנשים להילחם בפחד שלהם מפני טיסה פיתחה בריטיש איירווייס קורס שיעזור לנוסעים לשכך את הפחד הנפוץ הזה.

 


מערבולות אוויר וסערה באמצע הטיסה (אילוסטרציה) צילום: שאטרסטוק

 

קורס “טסים בביטחון”, הוא בן יום אחד, ונועד לעזור לכל הנוסעים הלחוצים להתגבר על הפחדים. קברניט בבריטיש איירווייס ומנהל הקורס, סטיב אולרייט, אמר למגזין הנסיעות Travel + Leisure כי לפחות 90% מהאנשים שהשתתפו בקורס מדווחים כי הם מצמצמים בהצלחה את הפחדים.

 

למרות שלא קל לזכור זאת, אולרייט טוען שצעד ראשון וחשוב על מנת להישאר רגועים בזמן טיסה הוא לסמוך הן על המטוס והן על הטייסים שלו. “זכרו, מטוסים אוהבים להיות באוויר, הם נועדו להיות באוויר. גם בשביל הטייסים וצוות האוויר זו סביבה נורמלית ובטוחה עבורם להיות בה”.

 

זה עשוי להיות מרגיע עבור כל מי שמדמיין את הטייס אוחז בעצבנות את ההגה במהלך סערה. אולרייט אומר שזה לא המקרה. “אנחנו רגועים לחלוטין במהלך סערה מכיוון שזהו דבר נורמלי לחלוטין”, אמר למגזין. “לא משנה מה הנסיבות, הטייס שלכם ימצא את הדרך הנוחה ביותר ליעדכם מבלי לפגוע בביטחונכם. בדיוק כמוכם, גם אנחנו חווים את התנועה ומעדיפים נסיעה חלקה יותר לרווחת כל הנוסעים”.

 


הפחד משתק צילום: גטי אימג’ס

 

עם זאת, ייתכן שהטייסים לא יוכלו להגיע לגובה שיוט חלק בגלל “כלי טיס אחר התופס את המפלס הזה, או משקל המטוס באותו רגע”, אמר אולרייט. אך אפילו במקרים בהם לא ניתן להימנע מהסערה, “מטוסים מסחריים בנויים לעמוד אפילו בסערה הקשה ביותר. כל עוד אתם חגורים בחגורת בטיחות, אתם בטוחים במאה אחוז”.

 


 

1. נשמו. “כשאתם מרגישים חרדים, עצרו את נשימכם ואז קחו שאיפה עמוקה וארוכה ואחריה נשיפה עמוקה וארוכה החוצה. המשיכו בנשימות עמוקות וארוכות. שלבו את הנשימות פנימה עם כיווץ שרירי העכוז, שכן כך תגברו על אותות חרדה אחרים העולים ויורדים לאורכו של חוט השדרה”.

 


“לא משנה מה הנסיבות, הטייס שלכם ימצא את הדרך הנוחה ביותר ליעדכם מבלי לפגוע בביטחונכם צילום: שאטרסטוק

 

 

2. ניהול זמן.

“פצלו טיסה ארוכה למקטעים של חצי שעה. הכינו תוכניות של דברים לעשות, אולי דברים שלא מצאתם להם זמן. כתבו מכתב, צפו בסרט, קראו ספר, אכלו ארוחה”.

 

3. ויזואליזציה. במקום לחשוב על הטיסה בזמן שהיא מתרחשת דמיינו את עצמכם “יורדים מהמטוס לזרועותיהם של יקיריכם, לאקלים חם ונעים, או לפגישה עסקית מוצלחת”.

 

4. ספרו על זה. “הודיעו לצוות הקבינה אם אתם נוסעים חרדתיים ואל תהססו לשאול שאלות במידה ואתם מודאגים מכל מה שקורה במהלך הטיסה. הבטיחות והנוחות שלכם הם בראש סדר העדיפויות שלהם, ובמידה שאינם יכולים לענות על שאלותיכם הם ייצרו קשר עם הטייס”.

 

5. השתמשו בטכנולוגיה. הורידו אפליקציה או הקשיב לפלייליסט שתוכנן במיוחד כדי לעזור להתגבר על פחדים מטיסות.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor