גם HouseParty מזנקת ל-50 מיליון משתמשים

ijump_728x90



אפליקציות שיחות וידאו ו-ועידות זוכות להצלחה מטאורית בימים אלה. אחרי סיפורי ההצלחה של Zoom, Teams ו-Slack, כעת תורה של Houseparty האפליקציה הישראלית-לשעבר, להתגאות בזינוק במספר המשתמשים. האפליקציה שפותחה ב-2016 על בסיס אפליקציה קודמת בשם Meerkat, על ידי הישראלים בן רובין, עידו דנינו, רועי תירוש וסימה סיסטני, דיווחה אמש (ה’) על 50 מיליון משתמשים, עד פי 70 מקצב הרישום הרגיל בחלק מהשווקים בהן היא פעילה. 

קראו עוד בכלכליסט:

עם זאת המספרים קשים לדיוק. על פי מידע של חברות מחקר חיצוניות, האוספארטי אמנם זינקה, אך בהיקפים קטנים יותר ממה שמדווחים בחברה. מנתוני חברת Apptopia למשל שפורסמו באתר Techcrunch,
עולה שהאפליקציה זכתה לכ-17 מיליון התקנות בחודש האחרון גם באייפון וגם באנדרואיד. נתונים של חברת Sensor Tower מנגד מצביעים על היקף התקנות של 28 מיליון. אך מנגד, האפליקציה גם זמינה כתוסף כרום וכאפליקציית ווינדוס ואלה לא נספרים על ידי חברות המחקר שמתמקדות באפליקציות מובייל בלבד.
בן רובין, האוס פארטי

 

כך או כך, מדובר בכל מקרה בהצלחה לאפליקציה ששייכת כיום לאפיק גיימס האמריקאית, מפתחת להיט המשחקים פורטנייט. זו רכשה את האוספארטי לפני כשנה עבור סכום לא ידוע שהוערך בזמנו בכמה עשרות מיליוני דולרים. הזינוק שחוותה האפליקציה בחודשים האחרונים כנראה מגמד את סכום הרכישה כיום. האפליקציה הפכה למובילת תחום המדיה החברתית בכ-82 מדינות באפסטור של אפל, כולל בארה”ב. במכשירי אנדרואיד היא תפסה את המקום ה-3 בחנות גוגל פליי באותה קטגוריה. ב-16 מדינות היא זינקה למקום הראשון בדירוג הכללי גם באפסטור וגם בגוגל פליי.

 


אפליקציית houseparty צילום: itunes

 

אולם מה שהופך אותה למצליחה במיוחד היא העובדה שהמשתמשים נוטים להשתמש בה במשך זמן רב. כך למשל, היקף ההתחברות הממוצע עומד על כ-60 דק’ ובמקרים מסוימים, בעיקר באזורים שנתונים בסגר עקב הקורונה הוא מגיע גם ליותר מ-80 דק’. פרופיל המשתמשים בה הוא בעיקר ילדים ונוער, זאת בזכות האפשרות לחבר אותה לסנאפצ’ט ולהשתמש בה למשחקים חברתיים או לשיתוף תכנים בקלות. אך בחודשים האחרונים היא גם צוברת עניין בקרב קהל מבוגר יותר. מה שכנראה תרם רבות לגידול בהורדות שלה.

 

זאת ועוד, בניגוד ליריבותיה, זום, בלו ג’ינס או סקייפ ו-Teams, היא לא סובלת מתדמית אפורה ומקצועית. ממשק התפעול שלה מבוסס על מחוות והיא מיועדת בעיקר לשימוש בפלטפורמות מובייל. כמו כן, אין הגבלה בזמן השימוש כפי שקיים באפליקציות מתחרות כמו בזום למשל. משתמש באפליקציה מחובר לכ-23 חברים בממוצע, הרבה פחות מאשר באפליקציות מדיה אחרות, אך מנגד מדובר כנראה בחיבורים יותר אינטימיים מאשר בפייסבוק או סנאפצ’ט למשל. הסיבה לכך היא המגבלה על שיחות ועידה ל-8 משתמשים מקסימום, מה שמתאים יותר לחברים קרובים. כמחצית מהשיחות מבוססות על משחקים. החברה העמידה לאחרונה את כל המשחקים שלה לשימוש בחינם עבור כל מי שמשתמש בה.
Zoom בסכנה בעקבות העלייה של HouseParty? לא בטוח קרדיט: Zoom

 

לא ברור למה בחרה החברה לפרסם את נתוני השימוש שלה דווקא כעת. עד כה היא היתה מאוד דיסקרטית לגבי היקף המשתמשים כמו גם הכנסותיה, גם לפני הרכישה בידי אפיק. בזמן הרכישה היא דיווחה על כמה מיליוני משתמשים ותו לא. כעת כשבספרד ואיטליה היקפי השימוש זינקו פי 2,360 ופי 423 בהתאמה, כאשר בראשונה היא כמעט לא הייתה ידועה, אולי היא רוצה להעמיד את עצמה כאלטרנטיבה לזום ואחרות. ואולם יכול גם להיות שמדובר בניסיון להסיט את הדיון. כך למשל לאחרונה פורסמו ציוצים רבים בטוויטר שהאשימו אותה שהיא נפרצה ושנגנבו ממנה פרטי התחברות של לקוחות. הטענות היו שהמידע שימש להשתלטות על חשבונות נטפליקס וספוטיפיי של משתמשים.

 

אך בהאוספראטי דחו
מכל וכל את הטענות ואף טענו שמדובר בקמפיין הכפשה מתוזמן היטב. החברה אף פרסמה פרס של מיליון דולר למי שיסייע לה להוכיח זאת.

 

We are investigating indications that the recent hacking rumors were spread by a paid commercial smear campaign to harm Houseparty. We are offering a $1,000,000 bounty for the first individual to provide proof of such a campaign to bounty@houseparty.com.

— Houseparty (@houseparty) March 31, 2020

 

טענות אלה מגיעות גם במקביל לטענות שפורסמו כלפי Zoom על כך שהאפליקציה שלה לא מאובטחת. לפני מספר ימים אף פורסם שמאגר של כ-500 אלף פרטי משתמשי Zoom פורסם בדארקנט ונמכר בפחות מסנט לרשומת משתמש. ואולם גם האוספארטי לא חפה מבעיות פרטיות,
למרות שאלה לא פורסמו באותה הרחבה כמו אלה של המתחרה המצליחה. 

 

כעת כשהמספרים שלה משתווים לאלה של האפליקציות המובילות, כנראה שגם היא “תזכה” לביקורת של מומחי סייבר שימצאו בה בעיות בתורה. אך זה לא מונע שהצלחתה הנוכחית כנראה תחזק את מקומה בקרב המשתמשים ותהפוך אותה לחברה במועדון אפליקציות המדיה החברתית המובילות בעולם לעוד שנים רבות.



קישור לכתבת המקור

Travazor

אודות המחבר

כתבות נוספות

Travazor